Monday 21 October 2013

Percutian Ke Kelantan

Assalamu'alaikum..ape habaq semua?? ;)

haa..kali ni aku nak share pengalaman yg bermakna aku kat korang semua..habis je last paper final exam hari tu, aku kelam kabut kemas bilik..nak buat clearance lg..huhu..nasib baik ade member2 n bdk2 sem 1 yg sudi tlg angkat barang yg bapak byk tu ke stor..hehe..thanks kimi, aiman, zakri, akmal n ihsan ;)

malam tu jugak aku naik bas ke kelantan bersama kwn suka duka aku si hakimin tuh..actually aku ikut die balik umah die..kalau korang nak tau, tu la 1st time aku gi jln2 kt kelantan..kimi pun dah smpai umah aku cuti sem lepas..so kali ni aku plak gi umah die..bukan ape kan..ye r..time belajar ni kita nak kenal dunia..kalau dah kerja nnt mesti busy..haihh

ok laa..aku pun mls nak tulis panjang2 ni..nak bgtau je aku ke mana selama 4 hari kt kelantan tu..emm..umah kimi kt kuala krai..haa..merasai suasana kampung yg best kt sana..kimi bwk aku jln2 kt kampung2 sekitar umah die, bwk gi pasar, air terjun, kebun..pastu jln2 kt bndar kuala krai tuh..mlm last aku tidur kt kampung nenek kimi kt pasir puteh..hari last tu jugak kimi bwk aku ke kota bharu..capai gak hajat nk tgok suasana kota bharu tuu..

dekat kelantan tu byk makanan2 yg best..1st time mkn pulut durian n etok..haha..

alright..skg ni aku nk share plak pendapat aku pasal negeri kelantan ni secara keseluruhan..ape yg aku dpt sepanjang 4 hari di sana..mmg kelantan ni kurang maju klau aku bandingkan ngan johor..tp di kelantan:
-susah nak nampak org perempuan yg tidak bertudung
-di tepi2 jalan terdapan ayat2 zikir
-banyaknye penggunaan tulisan jawi digunakan
-terdapatnya kaunter bayaran berasingan lelaki dan perempuan di pasaraya
(Kelantan negeri serambi Mekah)

bila YB melawat tapak ..haha

haa..thanks kimi sbb bwk jln2 kt kelantan ;)

sempat jumpa syahir n acap kt KFC Kubang Kerian last day...

**kalau korang nak tau, arwah mak aku org kelantan..lahir kat kelantan..tp lama dah pindah johor..sedare mara ade je kt tanah merah kelantan tu..tp x penah dtg pun..huhu..lps ni boleh la dtg kelantan lg :))**

No comments:

Post a Comment