Wednesday 23 October 2013

Mimpi bertemu Rasulullah

Assalamu'alaikum..Allahumma Sholli 'Ala Muhammad..

subhanallah..pagi tadi sahabat aku telah dipilih Allah swt utk bertemu dgn Rasulullah dlm mimpinya..Izran Mohamad Saaban, pelajar semester 1, fakulti kejuruteraan awam, UiTM Penang juga seorang hafiz dan seringkali menjadi imam di pusat islam uitmpp..agak rapat jugak dengan die..actually baru je rapat time nak habis sem hari tuh..ape yg menariknya, di saat setiap malam org mengucapkan 'slmt mlm, moga mimpi indah'..berbeza dgn izran..setiap kali kalau aku contact die time malam, sblm tidur..die akan ucapkan 'semoga mimpi bertemu rasulullah'..

ok laa..mesti korang nak tau cerita mimpi die kan? ni aku copy paste drp fb die je..baca la..moga menjadi inspirasi buat kita utk berubah slps ni..aku sntiasa mendoakan semoga izran terus dirahmati Allah dan moga2 aku juga dpt dipertemukan bertemu dgn rasulullah dlm mimpi aku..tp aku malu..byk dosa aku ni..hmm :'( x pe laa..korang baca kisah mimpi izran ni k..

"Demi Allah..ini datang dari Allah

Alhamdulillah.. Aku panjatkan setinggi-tinggi syukur kpd Allah kerana memilihku walaupun aku seorang hambanya yg jahil yg dosaku tidak terkira banyaknya... syukur yg tidak dapat aku gambarkan.. sudah sekian lama aku mengharapkan dari Allah untuk dipertemukan dalam mimpi bersamanya.. akhirnya Allah berikan nikmat mimpi yg indah bersama kekasihnya, Nabi Muhammad...kekasih Allah..

Allahuakbar...Alhamdullilah"

"Cerita asalanya.. aku dikejutkan oleh ayah untuk solat subuh di masjid berhampiran tp aku menolak krn ingin tidur dahulu sebentar. Setalah tidur aku terjaga di penghujung waktu subuh.. aku segara bangkit untuk mendirikan solat subuh. Solat subuh aku kerjakan dlm keadaan yg tidak khusyuk kpd Allah.. selapas solat aku turun makan dan masuk kembali ke dalam bilik kerana masih lg mengantuk.. 
Ketika itulah aku bermimpi bersama seribu lebih mujahidin yang terdiri dari kalangan meraka Rasulullah dan 2 org sahabat iautu Saidina Ali dan Saidina Hamzah tanpa seorang pun bersenjata..kami berjalan dgn berbaris panjang dan teratur lurus safnya..tujuan kami adalah untuk membantu tentara Islam yg mana kampung mereka dikepung oleh kuam tentera kafir yg lengkap bersenjata..
Utk menghadapi musuh dihadapan , Rasulullah telah menyuruh aku bersama Saidina Ali dan Saidina Hamzah untuk bersembunyi dlm sebuah pondok kecil. Bersebelahan pondok kami ada satu lagi pondok yg mustajab untuk kami berdoa..setelah lama aku bersembunyi dlm pondok itu..aku menuju ke pintu untuk menanyakan suatu perkara kpd Rasulullah.. ketika itu Rasulullah mamakai jubah yg telah kotor kerana debu tanah melekat pada jubahnya dan memakai serban hijau sedang memberi arahan kpd tentera Islam yg berada diluar pondok kami. aku membuka pintu dan terus mengajukan soalan kpd baginda..adakah pondok yg kami bersembunyi ini mustajab untuk kami berdoa..dan baginda menjawab benar..setalah berpuas hati dgn jwapan baginda lalu aku duduk untuk melihat keadaan luar melalui bahagian dinding pondok yg telah pecah dindingnya.. didalam pondok itu aku duduk bersebelahan dgn Saidina Ali..dihadapanku Saidina Hamzah.. mereka duduk dlm keadaan tenang hnya aku yg gementar takut..
Setelah beberapa lama aku keluar dgn membawa bersama kayu api untuk mencari musuh tetapi keadan masih selamat dan aku segara memadamkan kayu api itu dgn mencelupnya didalam kolam yg berhampiran..setelah aku siap, aku melihat tentera Islam melalui jarak yg jauh sedang dibakar oleh tentera kafir.. aku tidak berdaya menolong mereka kerana aku tidak bersenjata lg dan aku cuma seorg shaja disaat itu.. aku lari untuk berselindung kedalam pondok td..setalah aku masuk aku melihat ibuku dan adikku ada bersama baginda.. aku masuk lalu meminta sedikit makanan krn kelaparan.. ketika itu rasulullah memakai jubah putih yg tidak jelas wajahnya sedang menyuap adikku.. bekalan makanan kami hnya sedikit..aku tidak sempat untuk makan makanan yg disuap oleh baginda..lalu Rasulullah menyuruh aku mencari bekalan makanan lg untuk menyelamatkan kami....

Itulah kisah mimpi ku…cerita ini mmg bnyak tergantung yg tidak jelas plotnya..maafkan.."


aku nak highlightkan pesan rasulullah kepada izran..ringkas tp sgt mendalam: 
CARILAH BANYAK BEKALAN KERANA BEKALAN SUDAH HABIS!!


Izran Mohamad Saaban bercita2 nak jd penceramah bebas..
semoga cita2nya tercapai..amin :)




No comments:

Post a Comment