Sunday 22 April 2012

PILIHAN RAYA AKU :)

Assalamu'alaikum n haii semua :)

ahha..org sibuk nk pilihan raya tak lama lg kn? ni ha aku ade sorg calon nk knlkn kt korg..ikuti kisah aku yg ni..haha..em,,kali ni aku nk crte antara kenangan yg paling manis dlm hidup aku..lg manis drp madu kot..haha..aku akan ingat kisah ni n aku akan crte kt anak2 n cucu2 aku 1 hari nnt..cewwahh..

emm...bnde yg aku nak crte ni sbnr nye dah lme gak..time aku form 4..mse 2 aku dah sambung bljr kt MRSM Serting, N9..start drp mggu orientasi, kami bru tau kt mrsm ni ade BWP (badan wakil pelajar)..tp kt maktab aku time 2 die pggil BKP (badan KEPIMPINAN pelajar)..haha..maktab aku ni mcm ade identiti sendiri la..ok..mula2 knl ngan diorg ni, mmg best la..ye la..dah mcm menteri kn..kira semua org hormat la..selalu ckp kt dpn..mmg org hebat je la yg dpt..aku ni ape celop??

hari demi hari, habis sem 1 kt mktb 2..so, tiba la mse BKP ni nak letak jwtn n diorg mula sibuk nk cari pengganti..em,,aku ni kira baik gak la ngan senior2..diorg pn ok ngan aku..aku pn ade rapat ngan biro agme mse 2..selalu borak2..die ok la..mula2 mmg x terfikir langsung nk amik borang..tp bila abg ni yg sruh aku amik, aku pn try je la..

utk pengetahuan korg, aku ni jenis senior yg ske rpt ngan junior..selalu gak lepak2 ngan diorg..diorg pn dah anggap aku mcm mmber2 diorg..ylaa..aku x ske sgt budaya jurang2 kt asrama ni..so, junior2 pn bg smgt time 2..diorg pn sruh aku try..

lps hntr borang, ade pulak tapisan..aku x de la fkir sgt..x dpt pn x pe la..tp x sgke lak aku layak utk pilihan raya..sblm 2, aku mmg dah start bce doa time ade mjlis bsr2..mgkin drp situ ckgu2 knl aku kot..

baikk..dalam tempoh berkempen, ni yg syok sket ni..dlm kls aku, aku sorg je wakil..nasib classmate aku semua support aku time 2..bermula plan ktorg..drp persediaan poster, smpai yg lain2 semua kwn2 sekelas aku tlg..

haa..sebut pasal poster ni, ni la crte paling best..kalau korg nk tau, aku dan kwn2 aku, tampal poster kt semua blok pukul 2 pg..haha..krje gler..berlari nmpak pak guard mse 2..tp kn...yg peliknye..keesokkn hari, ckgu homeroom aku tnye..knpe die x nmpk poster aku..padahal aku dah tampal..bile hbis kls, aku pn prgi la tgok blek..mmg byk hilang..cari gak kt bawah2 2..mne tau terbang kne tiup angin ke kn?? mmg x jmpe..mne pulak la poster2 aku ni? geram btol aku..

prep mlm 2, bdk2 pmpuan kls aku crte 1 bnde yg ssh aku nk prcye..haha..diorg ckp, poster2 aku byk dkt asrama pmpuan..yg x boleh tahan ade yg tampal kt locker 2..hehehe..ntah btol x, aku x psti la..terpulang kt korg la kn nk caye x..aku just crte blek je..hahaha

smpai la hri pilihan raya..mse 2, aku pangkah la aku pnye sndiri dlu..pstu bru yg lain2..semiggu cmtu, ade announcement keputusan pilihan raya..mse 2, 5 minit sblm hbis mse test biology..die pn sebut sorg demi sorg calon yg dpt..brmula drp yg bawah undiannye..aku dah pasrah je time 2..

dan akhirnye diumumkn..undian tertinggi adalah MOHAMAD NASRULL SHAHFIK BIN YAACOB dgn 582 undian..trme kasih semua..i love you all..hahaha

yg x boleh blah..kwn2 aku yg kuar awal drp test 2 ckp, budak2 sorak punye la kuat drp blok bdk2 form 1 & 2..so mlm 2, aku pergi kls ke kls nk ucapkn trme kasih kt semua yg support aku..n 1 lg buat aku terharu, budak 1 Ibnu Sina kot time 2, ade sorg bdk pmpuan sruh aku aku autograf kt poster aku yg die rembat..die siap letak kt meja die lg..haha..n buat aku lg terharu, bdk2 kls 2 mntk nk bergambar ngan aku lg..law ade simpan lg gmbr 2, post la kt 'abg' ea..love you all sooo much :)

alhamdulillah..jawatan yg diberikan pd aku adalah BIRO AGAMA DAN KEROHANIAN..subhanallah..berat amanah ni..tp sepanjang aku pegang amanah 2, syukur..aku rse aku dah buat yg terbaik berkat sokongan n dorongan drp semua..

haha..ni la poster aku..
n aku rse poster ni byk bntu aku..
satu2nye poster yg gmbrnye tidak seperti gmbr passport..hehe
582 undian..alhamdulillah..

sampai la aku letak jawatan..n hingga hari ini, masih ade yg rindukn kepimpinan aku..satu bnde yg aku nk bgtahu..aku berjuta kli gnde rindu nk berkhidmat spt ini..

ok laa..em,,crte ni bkn la nk buat aku riak..tp aku nk share pengalaman yg sgt2 mengubah hidup aku..

terima kasih semua :)

2 comments:

  1. kite pimpin malaysia satu hari nanti nas... :)

    ReplyDelete
  2. eh... mcm2 la. baru je sudah lap2 air mata. de lagi feel2 sedih bc entry surat anak x nakal.. tgok2 bc entry neh menggelupur gelaknyerr -_-' lawak btul adiks2 yang rembat poster.. siap mntak autograph, kantoi la diorang yang ambik poster2 tuh. hahaha,, manis kan kenangan zaman sekolah. rndu la pulak hmmm

    ReplyDelete